Natt pa praktiken

Igar kvall somnade jag ungefar vid 11 tiden tror jag men det blev ingen langvarig somn for klockan 1 ringde dem fran forlossningen och sade att min caseload var dar och skulle snart foda. Min caseload hade sitt beraknade fodelsedatum nu i veckan sa jag visste att det kunde bli nar som helst nu i dagarna. Somnade om en liten stund och anlande till praktiken halv 4 nagot trott i mossan! Skulle egentligen jobbat en lang dag idag men det kandes inte sa lockande efter bara nagra timmars somn sa jag kom hem vid 10 imorse. Sedan sov jag flera timmar pa eftermiddagen sa nu kanner jag mig helt utvilad igen :) Livet som barnmorskestudent!

Nu ar jag klar med alla mina 5 caseloads och det kanns jattebra, har varit valdigt bra erfarenhet och roligt att lara kanna dem alla. Men ar glad att det inte kommer att bli nagra fler ofivilliga uppvaknanden mitt i natten framover :)

Har atit en jattemiddag som Luke kopte hem, kebab och lite pommes, ont i magen nu! Ska strax hem till Lukes foraldrar ett litet tag och sedan blir det en lugn kvall hemma, praktik imorgon bitti igen! Ha en harlig kvall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0