Melodifestivalen

Vet att jag ligger lite efter i att blogga om Melodifestivalen haha men såg på den i helgen i alla fall då pappa hade spelat in den till mig. Jag tycker den bästa låten vann och här hemma tror vi att det kan gå riktigt bra för den i Norge men det intalar man sig väl kanske varje år.

Det är så himla kul tycker jag med kontrasten mellan England och Sverige när det gäller Eurovision. I England är det verkligen ingen som bryr sig överhuvudtaget, dem har bara en liten tävling på några timmar en lördagskväll för att utse bidraget men det är knappt någon som kollar på det och jag har inte ens hört talas om vem som vann. Här däremot är det delfinaler och världens engagemang! Därför tycker jag att Sverige faktiskt borde få vinna i år då det verkligen betyder någon för oss här, det är ju årets höjdpunkt haha!

Jag tycker Anna Bergendahl har en väldigt fin och annorlunda röst, hon är supersöt och har verkligen utstrålning och hennes låt är jättebra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0