En bra dag!

Ahh idag har jag haft fullt upp, det var roligt som omvaxling tycker jag efter allt sloande hemma! Var pa sjukhuset dar jag ska borja pa formiddagen och fick en massa information, rundtur etc. Saa himla mycket att ta in men alla verkar jattetrevliga och jag kanner mig positivt installd infor mandag aven fast jag saklart ar valdigt nervos. Har fatt schema fram tills borjan av december och ska jobba mandag-fredag, 9-5 med lediga helger sa det tycker jag kanns jatteskont till att borja med. Dessutom ar det en hel del roliga saker inplanerade for nagra helger framover sa det passar ju perfekt! Sa skulle vi prova ut uniformer ocksa, det var ju mindre roligt haha. Tva oforskamda man jobbade dar och en av dem sade att jag skulle ha en 16 eller 18. Da blev jag INTE glad och sa argt att jag minsann ska ha en 12 eller 14. Provade den i 12 forst, den satt tight men finare an vad 14 gjorde sa jag tog den mindre storleken till slut. Nu kan jag absolut inte ga upp ngt i vikt, da kommer uniformen vara for liten sa det ar ju bra tycker jag! Daremot maste jag ga ned lite sa att den sitter lite losare och bekvamare men det ar ju det jag jobbar for :) Byxorna ska vi inte ens tala om, helt hemska! Trodde man skulle slippa uniform nar man ar klar som student men tyvarr inte... Ska kolla efter marinbla byxor imorgon som ar bekvama istallet! Svarta skor maste jag ocksa bestalla, har hittat ett par bra online.

Pa eftermiddag traffade jag mina vanner och deras underbara lille son. Vi hann bade med fika och sa stannade jag pa middag med och fick jattegod kycklingwok. Ska uppdatera mig pa lite bloggar nu och sedan sova, hors imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0