I'm back!

Efter ett blogg uppehall pa 3 1/2 manader sa ar jag tillbaka! Jag har saknat bloggandet och kanner att det ar dags att borja skriva igen. Det ar sa roligt att titta tillbaka i arkivet och det vill jag kunna gora om manga ar och lasa om vad som hande i mitt liv vid olika tidpunkter. Nar jag bloggade sist var det mitt i sommaren har i London. Jag tankte skriva ihop en liten sammanfattning av vad som har hant sedan dess:

Studier: Den har sommaren har varit otroligt stressig med konstant praktik och skolarbete. Jag lamnade in mitt examensarbete i slutet av juli och vantade sedan angsligt pa resultatet da jag inte alls var nojd med min uppsats. Det blev ett godkannt men inte mycket mer men lyckades anda ga ut med en 2:1 Upper Second Class Honours Degree vilket jag blev otroligt nojd med. Sa nu ar studierna ett avslutat kapitel och det kanns valdigt konstigt. Dem har tre aren har verkligen flugit fram och gatt mycket snabbare an vad jag tycker gymnasietiden gjorde. Nu ar jag legitimerad barnmorska (hjalp!) och ska alltsa borja arbeta om tva veckor. Jag ar otroligt nervos men ser fram emot att borja jobba. Jag har fatt en heltidsanstallning pa ett sjukhus i narheten och valde att ta det framfor jobberbjudandet pa sjukhuset dar jag praktiserat under tre ar. Detta var ett svart beslut men jag kanner mig nojd med mitt val av diverse olika anledningar som jag inte ska uttraka er med. Jag hoppas att jag kommer trivas och kanner redan tva av mina kollegor fran min klass vilket kanns skont. Sa nu har jag tva veckors ledighet kvar innan ett nytt kapitel borjar i mitt liv.

Personligt: Jag hann ocksa med en del annat under sommaren som att fylla 25 och Sverige besok i form av mina alskade foraldrar. Nar min utbildning nadde sitt slut i borjan av september sa akte jag hem och spenderade en hel, underbar manad hemma i Sverige. Det var otroligt skont att bara vara och umgas med familj och vanner. Kom tillbaka for tva veckor sedan exakt och har nu alltsa tva veckor kvar innan jag borjar jobba. Tva manaders ledighet ar ju inte helt fel men nu borjar jag bli uttrakad och sa ar det ju inte helt latt ekonomiskt heller saklart men sjalvklart ar det mysigt att bara fa mysa runt hemma och traffa Luke en massa. Nu har hosten kommit ordentligt till London och jag ser fram emot mysmanader med tanda ljus pa kvallarna, hostpromenader och sa smaningom forberedelser infor julen som snart ar har igen! Den stora planen ar att flytta till Sverige nasta ar, forhoppningvis under varen eller sommaren. Jag langtar mer an aldrig forr!

Halsa: Jag brukade ju blogga en hel del om motion och viktnedgang och detta ar fortfarande aktuellt for min del. Jag gick ju ned 12 kilo under en period, nu har jag tyvarr lyckats ga upp 6 av dem igen. Under en period sa holl jag mig kvar pa samma vikt utan nagra storre problem men under sommaren och hosten sa har kilona tyvarr smugit sig pa och nagonting maste goras at detta sa snart som mojligt! Jag ar trott pa att inte komma nagonvart med viktnedgangen och alltid vara missnojd med hur klader sitter etc. Skulle behova ga ned ungefar 9 kilo for att inte ha nagon egentlig overvikt men malet ar minus 15 minst! Har som bekant testat allt ifran Cambridge till LCHF till GI etc. Men det ar ingen av metoderna som jag egentligen fastnat for. En del blir ju verkligen helt salda pa LCHF till exempel men tyvarr tillhor jag inte den skaran. Sa nu har jag utvecklat en liten plan som jag kan beratta mer om vid ett senare tillfalle. Tror att det i alla fall kommer passa min livsstil och ge en sund viktnedgang om jag kampar pa och haller mig till planen vill saga. Det stora malet ar att ha gatt ned i vikt och vara helt nojd tills Sverige flytten men sjalvklart vill jag ha gatt ned sa mycket om mojligt tills jul till exempel. Tills dess ar det drygt 10 veckor sa nu kor vi!

Sa det var en liten sammanfattning om vad som hant sedan och sist och ett smakprov pa vad jag kommer att blogga om framover. Saklart blir det aven en hel del annat som mode, shopping och annat smatt och gott. Hoppas det later som nagot ni garna skulle vilja lasa om! Vi hors snart igen, ha en trevlig kvall! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0